Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce.
Wszyscy znamy to koreańskie auto, ale czy poznaliście już polskiego Lanosa od darewnoo?
Oczywiście mowa o kolejnym modzie do GTA V spod rąk autorów, wydanego rok temu Add-On'u Poloneza, który miał w sobie 7 innych nadwozi za sprawą 255 unikalnych części, które mogliśmy dowolnie ustawiać.
Ale dla darewnoo to wciąż było zbyt mało :)...
Nowy Add-On Lanosa to m.in: 5 wersji nadwozi 3d, 5d, sedan, pickup i kabriolet, 4 marki pod którymi był produkowany Lanos w tym FSO, Zaz czy Chevrolet, aż 336 (a w sumie ponad 700) dodatkowych/tuningowych elementów, 28 oklein, 30 felg, dopracowane zniszczenia lamp, świateł, lusterek, obrysówek, a także samej karoserii, otwory po amunicji odpowiednie dla danej powierzchni i wiele wiele innych smaczków, usprawnień, losowych elementów.
Auta można skonfigurować w wersje polskich służb mundurowych takich jak Policja (w kilku wersjach), Żandarmeria Wojskowa czy Straż, także ta miejska.
Wszystkie detale, które składają się na ten mod dają naprawdę rewelacyjny efekt. Widać ogrom czasu i pracy jaki został poświęcony dla tej modyfikacji. Łączy czas prac wyniósł 148 dni. Modyfikacja nie uchroniła się od bugów takich jak brak działających świateł stop (za wyjątkiem trzeciego stopu) lub błędów modeli niskiej jakości widzianych z odległości, ale autor zapowiedział aktualizacje.
Sądzę, że powinniśmy być dumni, że takie modyfikacje powstają za sprawą naszego rodaka darewnoo, który zaangażował swojego stałego współpracownika z Ukrainy Lazlow555, a także Conrado967, Dawids i MlodyPancerny.
Modyfikacja jest dostępna do pobrania w naszym downloadzie.
TakeTwo wycofuje się z blokowania modów!
Take-Two Interactive zmienia zdanie co do modyfikacji GTA V. Po rozmowach z Rockar Games zostało wydane oświadczenie w którym możemy się dowiedzieć na co pozwala T2 w kwestii modyfikowania GTA.
Rockstar Games wierzy w rozsądną kreatywność fanów i chce, aby twórcy pokazywali swoją pasję do naszych gier. Po rozmowach z Take-Two uzgodniliśmy, że nie będą podejmowane żadne działania prawne przeciwko projektom osób postronnych dotyczących PC-towych wydań gier Rockstara, które są przeznaczone dla singleplayera, niekomercyjne i respektują prawa własności intelektualnej. ~Rockstar Games
Tym samym OpenIV znów będzie aktualizowany, a także wyłaniają się prawdziwe intencje firmy z Nowego Jorku. Chodziło oczywiście o blokowanie modów do multiplayera i uniemożliwienie oszukiwania w tym trybie rozgrywki. Dlatego OpenIV dostał nową łatkę, ważącą ~20MB, która blokuje możliwości ingerencji w multiplayer.
To świetna wiadomość nie tylko dla graczy, ale i samego studia i całej serii. Od czasu ogłoszenia blokady OpenIV seria GTA zbierała negatywne opinie i oceny na wszystkich znaczących serwisach o grach. Np na Steamie ostatnio gra zebrała "przytłaczająco negatywne" opinie.
Smutna wiadomość od twórców OpenIV. Take-Two rozpoczął prawne banowanie programów, które mają możliwość ingerencji w silnik gry. Studio odpowiedzialne za m.in. serie gier Grand Theft Auto wystosowało 5 czerwca list do autorów programu OpenIV w którym zmuszają ich do zaprzestania rozwijania edytora.
Całą sytuacje opisał lider projektu OpenIVGooD-NTS zaczynając od słów:
Baliśmy się, że ten dzień w końcu nadejdzie... I w końcu jest. Dzień, w którym mody do GTA stały się nielegalne.
Dalej opisuje kontakt z przedstawicielami Take-Two, który obwinia program OpenIV jako możliwość łamania praw autorskich Take-Two.
Rezygnacja z rozwijania programu i przyznania tym samym racji studiu była ciężka dla jego twórców. Ostatecznie uznali, że zbyt wiele ryzykują w procesie sądowym, poświęcając czas i pieniądze, a ostateczny wynik może nie zmienić decyzji Take-Two.
Takie postępowanie można byłoby zrozumieć gdyby twórcy OpenIV umożliwiali ingerencje w rozgrywkę multiplayer, jednak istnieją już zabezpieczenia w GTA Online, które banują użytkowników próbujących zagrać z zainstalowanymi modyfikacjami. Czy czeka nas otwarta wojna z Take-Two, które będzie chciało całkowitego zaprzestania rozwijania modów do GTA? Czas pokaże. Seria GTA jak i samo studio Take-Two może na tym sporo stracić.
Są różne modyfikacje do GTA. Mniejsze, dające dobrą zabawę na kilka-kilkanaście godzin, są też większe total conversions zmieniające diametralnie grę, ale takiego modu jak ten, najprawdopodobniej jeszcze nie uświadczyliśmy.
Znany nam darewnoo, któremu zawdzięczamy serie Polonezów Plus do GTA IV znów odrobił kawał dobrej roboty z dodatkową współpracą Mazura1133 oraz Lazlow555.
Modyfikacja będąca w rzeczy samej Add-On'em, dodaje do gry Daewoo-FSO Polonez Cargo Plus Ambulans, który jednak jest jedynie bazą do pozostałych wersji nadwoziowych, których jest aż 7 (hatchback, sedan, pick-up, kombi, coupe, cabrio, van), a więc mamy do dyspozycji Caro, Atu, Trucka czy też Cargo, ale dostępne są również wersje prototypowe (np. Kombi w wersji "studyjnej") czy nieistniejące w rzeczywistości wersje coupe lub cabrio. Mało tego! Możemy dowolnie modyfikować wybraną wersje nadwoziową i przykładowo Poloneza Kombi Plus "zminusować" wymieniając zderzaki, tylną klape itd. Takich części, które możemy zmienić mamy aż 225 (zderzaki, dokładki orciari oraz inne bodykity, maski, wloty powietrza, atrapy, wnętrza, silniki i wiele więcej), a jeszcze do tego 21 typów felg (aluminiowych i kołpaków) jakie można było spotkać na fabrycznych Polonezach (OZ, Rial, itp). Warto też wspomnieć o 25 okleinach w jakości 4k, a także o działających polskich rejestracjach.
Modele aut są w świetnej jakości, zarówno szczegółowości modelu jak i tekstur. Nie łatwo dopatrzeć się jakichś uchybień. Modyfikacja bazuje na Polonezach Plus wymodelowanych przez lazlow555, poprawionych przez darewnoo, "minusowe" elementy nadwozia, silnik Rover, wnętrze, pakiet Orciari oraz 6 alufelg wykonał Mazur1133, którego zaś Polonezy bazowały na modelach Caro i Atu Marfa. Nad całością przedsięwzięcia czuwał darewnoo, który dokonał konwersji, zaprogramował to wszystko by w GTA wyglądało jak należy, a także zadbał m.in o każdy szczegół jak np. odpowiednia paleta kolorów czy dobrej jakości tekstury.
Można mieć różne zdanie o modyfikacjach, można też nie lubić akurat Polonezów, niektórzy mogą się czepiać gorszych szczegółów w powyższych modelach aut, ale należy docenić 4 miesiące pracy jakie poświęcili wspomniani autorzy modyfikacji. Pogratulować zawzięcia i pieczołowitości wykonania, bo bez nich nie byłoby tak potężnego modu.
Niesamowite prawda? Ciężko będzie przebić darewnoo z tą modyfikacją.
Zapraszam do pobrania i życzę świetnej zabawy!
Żuk od którego wszystko się zaczęło...
Wykonanie tego modelu Żuka przez Marfa w 2009 roku prawdopodobnie zapoczątkowało wielki hype na modelowanie tego dostawczaka do GTA. Powstało kilka projektów, z których do końca dopięte zostały nieliczne. Wśród nich m.in.: Żuk Maurycego z naszego portalu lub średnio udany konwert Żuka Zdzicha z Mafii.
Powodem tej gorączki było nieudostępnienie tego modelu do powszechnego użytku.
Po 7 latach Spiderman uzyskał długo wyczekiwaną zgodę na konwersje Żuka do GTA i tak oto trafił za jego sprawą do San Andreas.
Żuk jest fachowo zoptymalizowany i stylizowany na inne auta z San Andreas, dzięki czemu pasuje do ogólnego klimatu pozostałych aut gry.
Zapraszam do pobrania Żuka A-07 z naszego downloadu!
Konwert polskiego kombajnu do do piątki
W ostatnim czasie powstał kolejny konwert do GTA V. Tym razem moder o nicku fantazer_rnd dokonał konwersji z San Andreas kombajnu FMŻ BIZON Z056 Super autorstwa Conrado967.
Niestety model posiada wiele błędów - te najbardziej rzucające się w oczy to uszkodzone lub źle nałożone tekstury oraz elementy kombajnu (extra sieczkarni i płachty pojawiającej się zamiast niej sa widoczne na raz). Także tylne koła nie skręcają i nie obracają się.
Autor konwersji jednak dołożył starań aby motowidła oraz ślimak w hederze obracały się, a także sam heder ma możliwość podnoszenia i opuszczania.
Mimo kilku wad modyfikacja jest warta instalacji gdyż w GTA V nie mamy do dyspozycji kombajnu żniwnego.
Syrenka Sport do GTA V!
Kolejna legenda polskiej motoryzacji trafiła do najnowszej części Grand Theft Auto.
Model prototypu Syreny Sport został wykonany przez DrabyPL, a za sprawą Mazur1133 trafił niegyś do GTA IV.
Teraz do Piątki skonwertował ją Spiderman.
Konwert nie jest idealny, posiada parę błędów takich jak niedopasowany handling czy źle dopasowana pozycja za kierownicą gracza, ale ogółem model sportowej Syrenki prezentuje się bardzo efektownie i warto go przetestować.
GTA Big Day - prace trwają!
W połowie lutego wyszła nowa wersja polskiego modu GTA Big Day, oznaczona numerkiem 0.45. To bardzo pocieszna wiadomość, że ktoś jeszcze tworzy prawdopodobnie największy polski total conversion mod do poczciwego Vice City :).
Co przynosi nowa wersja modu? Przede wszystkim to aktualizacja mapy, która dzięki Sabaru rozrosła się o nowe ulice. Pozostałe części miasta również uległy drobnym zmianom i powoli miasto się zapełnia budynkami i nowymi lokacjami. Fajnym updatem jest również działający sklep z bronią Zbocurguns.
W rozwinięciu newsa kilka screenów z gry, a sam mod można pobrać z naszego downloadu.
Jeśli chcecie dołączyć do teamu lub macie jakieś problemy z modem zapraszam na oficjalne forum GTA Big Day
GTA Liberty City Stories mobile!
Świetna wiadomość dla miłośników mobilnych edycji serii GTA. Liberty City Stories zostało wydane na iOS, a wkrótce powinniśmy się spodziewać jej ponownej premiery dla urządzeń Amazon Kindle oraz pracujących po kontrolą Androida.
Polonezy Plus od darewnoo oraz Lazlow555 powracają z serią dostawczych Polonezów opartych na nadbudowie Cargo. Inicjatorem i fundatorem tego przedsięwzięcia był Zymku, a efektem tej współpracy są:
Daewoo-FSO Polonez Cargo Plus
Daewoo-FSO Polonez Cargo Ambulans
Daewoo-FSO Polonez Bella Karawan
Daewoo-FSO Polonez Bella Bankowóz
Wszystkie trafiły do Grand Theft Auto IV, ale z czasem planowane są konwersje do V oraz starszych części GTA.
Polonezy stanowią świetne uzupełnienie gamy nadwoziowej polskich aut do GTA :).